Som en ny verksamhet har vi en kartläggning av alla förfäder för släktens medlemmar i mindre skala, det vill säga sex generationer (62 namn) eller 11 generationer (1984 namn). Av dessa tar föreningen en rimlig avgift (50 e och 200 e). Det kan vara en fin födelsedagspresent. Om du vill ha en utredning till ett visst evenemang bör du kontakta oss i förväg. Mera omfattande och komplett forskning kan vara svårt eftersom det i många församlingar är utmanande att hitta kyrklig information från 1700-talet. Om några namn inte kan utredas, sänks avgiften. Förutom ordföranden bedriver släktforskaren Sirkka Mäenpää genealogiska forskningar. Du kan kontakta oss via e-mail, telefon eller via facebook. Jag hoppas att andra duktiga och erfarna släktforskare kommer att ansluta sig till släktforskarteamet.

När vi får vår ekonomi i bättre form siktar vi på att skicka ett nyhetsbrev till medlemmarna, t.ex. om sommarens evenemang på hösten nästa år eller på våren 2023 före släktfästen i Etseri. Festen ordnas på Mesikämmen. Förhoppningsvis får vi se pandor vars underhåll har orsakat problem för djurparken. Evenemanget kommer att hållas i Mesikämmensali, som kan ta emot max 150 personer. Vi ber om förhandsanmälan gällande deltagande. Förhoppningsvis är coronasituationen under kontroll då.

Jag hoppas att vi i Etseri får nya representanter till styrelsen. Nu är situationen konstig: det finns ingen representant från Soini, släktföreningens hemort. I släktmötet i Etseri måste vi skaffa en representant därifrån. Du kan komma med i styrelsen med dina goda vänner. Det kan vara inspirerande. Styrelsen kan vara större än den är nu. För mig var de första åren i släktföreningens verksamhet en intressant tid. Med var det lika ivriga vänner till mig.

Ordförande

--Till förstä sidan--